Iced latte ijsjes

iced latte ijsjes

Alle koffie lovers verzamelen!
Als je net als ik wel een bakkie lust, dan ben je vast ook wel te porren voor koffie in ijsvorm. Je bent tegenwoordig als café niet hip als je niet een iced latte op de kaart hebt staan. En die zijn inderdaad niet te versmaden. De lekkerste koolhydraatarme iced latte in Berlijn krijg je in café ‘Simply Keto‘. Heerlijk verkoelend en zonder suiker dus koolhydraatarm: perfect op een warme zomerdag.

Iced latte plus

Waarom dus niet de iced latte promoveren tot echt ijs? Want op een warme dag is niets lekkerder dan een verkoelend ijsje. Deze iced latte ijsjes bevatten naast verse espresso ook dadels.

Iced latte ijsjes met koffie en dadels

Ja ik weet het, dadels zijn een no-go in de low carb wereld. Ik snap het als je een dadel niet zo uit het handje eet: aantal KH van een Medjool dadel ligt rond de 17, behoorlijk veel. Maar als je dadels verwerkt in een gerecht, dan verdelen die koolhydraten zich over de porties, en dan kan het dus best een keer. Want zeg nou zelf, gerechten zoeten met natuurlijke zoetmiddelen is nog altijd beter dan met geraffineerde suiker. Dadels in de warme chocolademelk, moerbeien in de wortelcake, om maar wat te noemen.

De iced latte ijsjes zijn in een wip gemaakt, de meeste tijd zit in het wachten tot ze bevroren zijn. Maar dan kun je genieten van een bevroren koffie als nagerecht bij de barbecue in de tuin.


Iced latte ijsjes

iced latte ijsjes6 KH

Bereidingstijd: 10 minuten (plus 2 uur wachttijd)

 

 

Je hebt nodig voor 6 ijsjes:

2 Medjool dadels
40 ml espresso
20 gr kokosolie
150 ml kokosmelk
75 ml amandelmelk

Zo maak je het:

  1. Zet verse espresso en laat ze afkoelen.
  2. Verwijder ondertussen de pit uit de dadels en snijd ze in kleine stukjes. Smelt de kokosolie en meng dit door de dadels. Verdeel dit mengsel over zes ijsvormpjes.
  3. Meng de kokosmelk met amandelmelk. Schenk eerst de espresso in de vormpjes, schenk dan voorzichtig de gemengde melk erop.
  4. Laat de ijsjes in de vriezer minstens twee uur bevriezen.

Tips:

  • Voor een romiger versie vervang je de kokosmelk door kokosroom.

Vrij van gluten, lactose, noten en suiker (bevat wel natuurlijke suikers).

Geschikt voor koolhydraatarm en Paleo.

Smaken verschillen: hoeveel sterren geef jij?
[Totaal: 1    Gemiddelde: 3/5]

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*