Snelstart koolhydraatarm eten

Snelstart koolhydraatarm eten

Snelstart koolhydraatarm eten, tien eenvoudige tips ~ minder koolhydraten, maximale smaak ~ www.con-serveert.nl

(Laatst bijgewerkt: oktober 2020)

Voor veel mensen is het moeilijk om te starten met koolhydraatarm eten. Er komt veel informatie op je af, die vaak ook nog tegenstrijdig is. Daarnaast is er waarschijnlijk een gezin dat “gewoon” wil blijven eten. En wellicht het meest lastige is voor velen dat je koolhydraten (en als je het goed doet ook nog vetten en eiwitten) moet gaan tellen. Voor hen is deze snelstart koolhydraatarm eten bedoeld.

Wil je graag op een makkelijke manier starten met koolhydraatarm / koolhydraatbeperkt eten, zonder tellen van koolhydraten, en wil je eenvoudig kennismaken met een koolhydraatarme leefwijze? Voor jou is deze snelstart koolhydraatarm eten het antwoord!

De snelstart koolhydraatarm eten bestaat simpelweg uit tien slimme tips waarmee je direct kunt beginnen met koolhydraatarm eten. Uitprinten en op je koelkast hangen!


Zo begin je makkelijk en snel met koolhydraatarm eten!

  1. Laat brood, aardappelen, rijst, pizza en pasta staan. Schep in plaats daarvan simpelweg meer groente op.
  2. Eet alle (en veel) groente, behalve peulvruchten en aardappelen. Je kunt je later wel verdiepen in wat echt koolhydraatarm is.
  3. Beperk je fruit inname drastisch, kies vooral rood fruit, en skip de bananen compleet.
  4. Kies van de zuivelproducten alleen nog de volvette (dus niet light) soort zonder smaakjes. Dan kan bijna alles, behalve melk, maar wel met mate.
  5. Vis, schaaldieren en vlees bevatten in alle soorten weinig tot geen koolhydraten. Gewoon eten dus.
  6. Suiker is taboe. En ja, ook honing, agavesiroop, dadels, en andere suikervervangers. Wil je echt afkicken van zoet, gebruik dan ook geen alternatieve zoetmiddelen zoals stevia of erythritol.
  7. Drink al je drankjes dus zonder suiker, en laat alcohol staan.
  8. Laat alle koek, cake, taart en snoep staan (eet bij hoge nood wat nootjes of wat rood fruit, en voor die speciale gelegenheid een blokje pure chocolade, minstens 70%).
  9. Zet de knop om en laat je overtuiging los dat je dik wordt van vet. Dat is achterhaald!! Wees dus royaal met goede vetten (bij voorkeur kokosolie, roomboter, olijfolie). Zo voorkom je ook dat je honger na de maaltijd krijgt en je slap en moe voelt.
  10. Eet volop eieren. Drie per dag? Geen probleem!

Meer over koolhydraatarm eten

  • Wil je meer weten over de achtergrond van bovenstaande snelle tips, of ben je eraan toe je meer te verdiepen om nog betere keuzes te kunnen maken? Lees dan mijn 10 uitgebreide tips die je nog beter helpen om te schakelen naar een koolhydraatarme voeding.
    Je kunt ook lezen over wat je beter wel en beter niet kunt doen in een koolhydraatarme leefstijl. Met, wel zo makkelijk, alternatieven voor al die dingen die niet ‘mogen’.
  • Heb je vragen over koolhydraatarm eten? Kijk dan eens bij de 20 meest gestelde vragen. Met antwoorden natuurlijk!
  • Ben je toe aan koolhydraatarm experimenteren in de keuken, kies dan iets lekkers uit de vele koolhydraatarme en koolhydraatbeperkte recepten op Con-serveert. Koolhydraatarm eten kan zo veelzijdig zijn!

Succes, je kunt het!

Disclaimer: ik ben wel een ervaringsdeskundige maar geen wetenschapper, en baseer mijn mening over gezond eten op mijn eigen ervaring, alsmede op informatie die vrij op internet toegankelijk is. Het is aan jezelf om te bepalen of je al dan niet dezelfde mening hebt.